Thursday, February 10, 2011

LELAKI TERCANTIK










Nama asli wanita ini adalah Treechada Petcharat.
Nama bekennya adalah Nong Poy Treechada.

sukar dipercaya, cantik memang cantik orangnya tapi disebalik kecantikan tersembunyi jantina yang sebenar. Lelaki cantik ini bernama Nong Poy berasal dari Thailand. Nong Poy telah melakukan pembedahan ketika umurnya 17 tahun, kalau d malaysia selepas tamat spm la ceritanya tu.

“Wanita” transgender kelahiran 1984 ini memiliki
tinggi: 171 cm
ukuran badan: 33-24-36
berat: 48 kg.

Naluri kewanitaannya sudah mulai dirasakan sejak dia duduk di bangku Sekolah rendah lagi kalau ikut sistem sekolah dmalaysialah. Dia merasakan dirinya lebih sesuai dan memiliki tubuh wanita, baginya dia sudah bermimpi untuk menjadi seorang perempuan tetapi dihadapan orang tuanya dia bersikap seperti anak lelaki.

Dia menukar ‘organ’ lelakinya dengan melakukan operasi ketika berumur 17 tahun.
Pada awalnya dia sangat takut akan operasi tersebut, tetapi setelah berbincang kunuknya dengan banyak doktor akhirnya dia memutuskan untuk melakukan operasi. Proses operasinya sangat menyakitkan bagi Poy. Dia mengalami sakit yang luar biasa tapi demi cita-citanya menjadi seorang perempuan, dia seakan tidak peduli dengan rasa sakitnya pada saat itu. Setelah dia berubah menjadi ‘wanita’ rasa sakit itu dianggapnya sebagai bayaran yang setimpal.Apa yang memberi kelainan Noy berbanding pondan lain dia hanya menukar jantina perempuan dan menambah 'buah', manakala raut wajahnya sedikit pun tidak melakukan pembedahan plastik . Ringkasnya, wajah kejelitaannya adalah semula jadi tapi badannya? "MADE BY DOCTOR" . He..

Dua tahun selepas pembedahan, Nong Poy berjaya pertandingan ratu cantik ‘Miss Tiffany‘ ketika dia berumur 19 tahun. Pada tahun yang sama, Nong Poy menjadi Miss International Queen (lady-boy) 2004 yang diadakan di Thailand. Dia semakin dihargai tidak semata kerana prestasi internasional yang ia raih. Tapi, kecantikan (wajah) diperoleh selepas pembedahan dan terapi hormon. Macam yg telah dikatakan, Noy tidak seperti wanita trasgender lainnya, Nong Poy tidak melakukan operasi plastik pada wajahnya. Ia hanya melakukan operasi pada tubuhnya dan menggantikan kelaminnya menjadi wanita.

Oleh sebab itu, dia pun mendapat banyak tawaran sebagai model, bintang iklan, pembawa acara di Thailand. Selain cantik, Nong Poy juga cerdas dan berbakat. Kepintaran dan kecantikannya pada akhirnya dapat diterima dengan baik oleh masyarakat Thiland. Setidaknya karena ia telah membawa nama Thailand dalam ke arah kebangsaan.

0 comments:

Post a Comment